• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

donderdag 27-09-2018 = Ansião – Rabaçal
via Junqueira
21 km = totaal 630 km

Bedoeling was niet al te vroeg op, want ik hoopte al vroeg in Rabaçal te zijn (ca 20 km). Roberto ging wel vroeg op weg, want hij wilde de zon zien opkomen. Omdat ik toen toch wakker was, maar opgestaan en klaargemaakt voor vertrek. Dicht bij de hostel kon ik vanaf 7 uur ontbijten, dus 07.30 was goed genoeg. Om een uur of 8 op pad.
Het was nog koel en in het begin was het bossig en glooiend. Na ca 1½ uur het eerste café (volgens plan). Drankpauze. Het is dan 09.30 uur en het wordt alweer warmer. Vervolgens fraai onderweg; heuvelachtig, soms pittig, maar het liep goed.
In Alvorge de volgende stop. Daar kwam ik ook een paar Duitsers tegen (Anne en Bart) uit Stuttgart. Een aardige vrouw, maar ze moest wel erg veel gewicht meetorsen. Hij ging a.s. weekend in Coimbra weer terug; zij wil via de kustroute doorlopen naar Santiago.

Het laatste stuk naar Rabaçal was langer dan ik had gedacht. De laatste loodjes. Mooie herberg, maar best druk. Een paar Canadese mannen die ik gisteren in Adega Típica ook al tijdens de avondmaaltijd had gezien. Een paar Australische vrouwen en een koppel Spanjaarden. Anne en Bart kwamen ook aan in de herberg en ook Maria Rosa zag ik weer. Zij wil echter een laag bed hebben en dat was er niet meer in deze herberg. Zij ging dus verder het dorp in op zoek naar een slaapplaats met een laag bed. Ook Geronimo zag ik weer (still going strong). Roberto niet meer gezien.
De herbergeigenaar heeft 100 meter verderop in het dorp ook een restaurant (ook O Bonito) waar tijdig gegeten kan worden. Alle pelgrims zullen daar dus in elk geval wel naar toe gaan.