• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

woensdag 19-09-2018 = Lissabon
0 km = totaal 390 km

Vanochtend rustig opgestaan en ontbeten. Het was strak  blauw in de lucht, maar de zon stond nog niet hoog dus er was voldoende schaduw tussen de huizen.
Eerst maar richting Restauradores; daar kon ik waarschijnlijk wel raggers en filters kopen voor mijn pijp.
Op het plein  was een grote taxi manifestatie aan de gang. Ze protesteerde tegen “Über”.
Die namen een groot deel van de klandizie over (de beunhazen) zonder de bijbehorende vergunningen en regels. Net als bij ons gelden voor “taxistas” in Portugal regels en vergunningen, die het nodige geld kosten, terwijl de vrije rijders die regels en vergunningen niet kennen en dus (veel) voordeliger kunnen opereren. Broodroof.
De taxistas waren nog redelijk relaxed en ontspannen, maar de beschikbaarheid van taxi’s was vandaag beperkt. Er rijden er dan trouwens nog wel erg veel in Lissabon.

Vervolgens naar het Castelo de San Jorge. Je moet daarvoor wel een behoorlijk stuk de heuvel opklimmen. Op zich een plezierig, roerig stadsdeel. De Torre de Sta Cruz beklommen. Naar men zegt het hoogste uitzichtpunt van Lissabon, met inderdaad uitzicht over de stad en het water. Toen maar op zoek naar de Igreja de Santiago. Het kostte toch wel enig moeite om die te vinden. De kerk werd aangegeven als het beginpunt van de Camino Portugues. De kerk was echter gesloten en dus geen stempel te krijgen. Of ik er morgen inderdaad ga beginnen, weet ik nog niet.
Daarna de catedral nog maar een keer met een stempel. In de smalle straatjes is het nog wel koel; de zon komt niet zo laag in de straatjes, dus veel schaduw.
Middag wordt warmer. Op een plein onder de bomen lunch en drank.
Lang op het plein gezeten; gekeken naar de bezoekers van de catedral en de toeristen die zich met de elektrieke “tuf-tuf”, al selfie makend, laten vervoeren.
Truus belde nog, maar dat was een vergissing. Maar evengoed.
In de namiddag terug naar de hostel; zal zien waar ik morgen een slaapplaats kan krijgen en verder voorbereiden op de route.