• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

zaterdag 19-05-2018 = Zambujeira do Mar - Almograve
via Porto das Barcas - Cavalheiro
22 km = totaal 332 km

Gisteravond was wel gezellig geweest. Goede afsluiting van een zware dag. De laatste tochten heb ik het wel meer gehad en nu heb ik het weer. Ik vind het lopen leuk, maar het moet geen slijtageslag worden.
Vandaag een voortzetting van de kust van gisteren. Schitterende kust. Ik heb denk ik wel 100 foto’s gemaakt van de verschillende kust- en rotsformaties. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Het kost wel tijd al die foto’s. De hoeveelheid bloemen en bloemetjes in allerlei kleuren en maten; ik heb er nog nooit zoveel gezien. Onbegrijpelijk dat er zoveel op zulke kale grond groeit. Er moeten wel erg veel zouten en mineralen in de grond zitten of in de zoute zeelucht.

Ik was om ca 15 uur in Almograve. Eerst maar wat gedronken, daarna naar de hostel (Pousada de Juventud). Een gigantisch complex. Men was echter nog druk aan de schoonmaak, zodat ik nog niet kon inchecken. Mijn rugzak kon ik wel parkeren. Heb dat dus ook maar gedaan. En vervolgens maar weer terrasbezoek.
Almograve is een dorp van niets. Een rotonde met een drietal café’s/ restaurants en dat was het dan wel zo’n beetje. Om 5 uur ingecheckt, gedouched en toen begon het te regenen. De kraan ging open en er volgde een gigantische plensbui die ruim een half duurde met behoorlijke onweersklappen.
Tijdens de bui kwam Paul (GB), m’n roommate voor vannacht, ook binnen. Hij loopt ook van noord naar zuid. Normaal gesproken slaapt hij onderweg in een tent, maar het was nu wel erg slecht weer. Een aardige jongen. Hij leek wel wat op Tom Dumoulin, maar Paul had niets met fietsen. Wel met allerlei elektrische apparaatjes en dito gadgets, die hij in ruime mate bij zich had.
In de avond, het was inmiddels weer droog geworden, nog wat gegeten en gedronken met Paul en twee Duitse jongens die ook in de jeugdherberg bivakkeerden.