• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

zondag 12-06-2016 = Ledigos - Sahagún
17 km = totaal 767 km

Gisteravond gegeten met Pushkar uit Frankfurt. Ik had hem onderweg al meer zien lopen en het was wel een aardige kerel. Het menu in de herberg waar hij logeerde, beviel hem niet zo. Te weinig keus(?) en dus kwam hij bij ons. Bij ons had het menu volgens mij ook maar heel weinig keus. Soep (iets vermicelli-achtigs) en chuletas de cerdo (met weinig vlees en veel bot), die overigens uitstekend smaakten. Hij wilde vanuit Sahagún met de trein León in,  maar vanmiddag zag ik hem weer. Hij bleef toch nog maar een dag in Sahagún vanwege het feest van San Juan.
Vandaag een rustige dag, want ik wilde niet te laat in Sahagún zijn om nog een certificaat te halen bij de  Peregrina. Geen idee of er openingstijden zijn. Ik kom dan maandag (ook vroeg) in el Burgo aan.

Als je zo na een paar jaar weer op dezelfde route loopt, herken je de plaatsen waar je eerder was en waaraan je ook bepaalde herinneringen hebt van vorige tochten. Ik vind dat wel grappig. Ook vandaag weer een zeer bloemrijke (heel veel brem) etappe.
In Sahagún is het feest (vrijdag/ zaterdag en zondag la fiesta de San Juan, patroonheilige van Sahagún). Stierenrennen/ stierenvechten/ dans en vuurwerk en vooral ook veel eten en drank. Een soort carnaval. Veel volk op de been. Ook uit de omgeving.
Kwam ook Junior en Daniella (BRZ) en Pathia (BRZ) weer tegen. Vrolijke mensen; wat mee gedronken en gebabbeld. Zij wilden naar het stierenvechten in de avond. Je moest het toch een keer hebben meegemaakt.
In het plaatsje veel (muziek)groepen (hermanidades/ cofradías) alle met hun eigen kleur en kleding. Een zeer bonte en vrolijke aangelegenheid.
In de middag heb ik bij het sanctuario de la peregrina m’n certificado gehaald. Een inmiddels gerestaureerd zeer oud klooster/ kerk; thans als bezoekerscentrum operationeel. Het kostte nog enige moeite om het te vinden (gelukkig was het geopend), maar het was de moeite waard.
Morgen nog een stukje naar el Burgo en dan aan het werk. Lijkt me weer leuk.