zaterdag 11-06-2016 = Carrion de los Condes - Ledigos
22 km = totaal 750 km
Vannacht niet zoveel geslapen. Op één of andere manier was ik te moe en te warm. Was vrij vroeg naar bed gegaan. Maakt dus niet uit of je vroeger of later naar bed gaat. Om 8 uur moest de herberg verlaten zijn, maar dat lukte weer ruimschoots. En er zijn altijd mensen die rond 4 – 4 ½ uur opstaan en om 5 uur zijn vertrokken. Ontbijt in een barretje dat net om ca 7 uur openging. Ca 7.30 uur op weg voor een paar lege stukken tussen Carrion de los Condes en Calzadilla de la Cueza. De oase halfweg was er ook weer/ nog. Lijkt wel of hij steeds uitgebreider wordt. Er rijdt inmiddels ook een huifkar, getrokken door twee paarden met een 10/12 tal reizigers/ pelgrims die het lange stuk niet zien zitten (of geen zin hebben in lopen) en zich maar laten vervoeren.
In Calzadilla de la Cueza is weer het een en ander veranderd, in de zin dat de herberg veranderd/ vernieuwd is en de tuin met zwembad opgeknapt is. Bovendien is er een bar (uitgebreid) en een winkeltje bijgekomen. Kortom een uitstekende verblijfplaats.
Daarna nog een uur naar Ledigos. Ik hoefde niet zo ver, want anders was het morgen naar Sahagún te kort. Kortom twee rust(ige) dagen voordat ik weer aan het werk ga in el Burgo Ranero.
Herberg in Ledigos (el Palomar) is nog dezelfde met dezelfde lage deurpost en die ezel niet, maar ik dus wel!
Onderweg naar Ledigos veel brem die zeer plezierig geurde en overweldigend bloeide. Gezamenlijke maaltijd in de herberg. Benieuwd wat de pot schaft.