woensdag 08-06-2016 = Burgos - Hontanas
30 km = totaal 671 km
Vanochtend waren de eersten al om 6 uur vertrokken. Ik draaide me nog maar een keertje om. Ik twijfelde nog wat over waar ik heen zou gaan. Hornillos (20km) of Hontanas (30km). Op zich een vrij vlak pad met nog wel wat klimwerk onderweg. In Hontanas had ik niet eerder overnacht, dus ik besloot maar naar Hontanas te lopen. De tussenplaatsen Tardajos en Hornillos liggen gunstig. De tocht wordt eigenlijk in 3x 10 km verdeeld. Op zich niet slecht.
Gisteravond had ik nog met een paar Brazilianen (Daniella en Junior) en een Portugees wat gedronken en gekeuveld. Vrolijke mensen en het was gezellig.
Burgos uit ging aanmerkelijk plezieriger dan Burgos in. Stukje dalend door de stad en via een paar parken met schaduw de stad uit.
Na 2 uur in Tardajos (09.30 uur) en het werd al aardig aan de temperatuur. Ingrid en Greta waren er ook nog. Ik had gedacht dat ze in Burgos zouden stoppen, maar ze liepen nog 2 dagen door naar Castrojeriz.
Het volgende stuk naar Hornillos del Campo was een schitterend landschap, maar ging nog wel een paar honderden meters omhoog. Hornillos kwam op tijd. Uitgebreid gerust en gegeten. Om ca 12.45 uur weer verder voor het laatste stuk.
Ik had wel het idee dat je een beetje maf moest zijn om nu op weg te gaan. Op het heetst van de dag. Een weg zonder enige schaduw of beschutting. Het laatste stuk duurde behoorlijk lang en degenen die ook onderweg waren, waren eveneens behoorlijk vermoeid (30+ °C). Maar in Hontanas wachtte een mooie, nieuwe herberg.