• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

maandag 06-06-2016 = Belorado - Agés
28 km = totaal 618 km

Gisteravond in de herberg met enkele Duitsers en een paar Oostenrijkse fietsers gegeten. Het kostte wel veel tijd, maar was wel gezellig. De Oostenrijkers waren vanuit Salzburg vertrokken en hadden nog goede zin met z’n drieën. De Duitsers deden de camino Francés in etappes vanuit huis in Ulm. Of ze nu naar Santiago zouden lopen, wisten ze nog niet.
Ontbijt in de herberg kan vanaf 6.00 uur. Voor mij toch nog wel erg vroeg, dus 7.00/7.15 kon ook. Ca 07.30 uur afscheid van Rosa (la cocinera) en op stap. Het was nog behoorlijk fris met laaghangende bewolking en niet te veel zicht.
Het eerste dorp, Tosantos, bood niets om voor te  stoppen; ca 500 meter van de route af naar de autoweg was wel een truckers café. Doorgelopen tot Villambistia. Wat gedronken en er nog een magdaleentje in gestopt.

Vervolgens verder naar Villafranca Montes de Oca. Een mooie tocht en de lucht klaarde geleidelijk aan wat op. Na Villafranca steil omhoog voor de volgende 2 ½ uur zonder iets. Het eerste deel stijgt vrij snel naar ca 1150 m, daarna een stukje omlaag en dan weer omhoog. Tot aan San Juan de Ortega (Monasterio) loop je eigenlijk vrijwel vlak door een grote brandgang in een dennenbos (een km of 6).
Buiten een zeer matige herberg met pover eten is er in San Juan de Ortega  weinig te beleven. De kerk wordt gerestaureerd er ligt overal bouwmateriaal en is nu niet direct een inspirerende omgeving. Ben een km of 4 – 5 doorgelopen naar Agés. Ook een dorp van  weinig, maar wel met 3 herbergen en voldoende eten en drinken. Ook stoppen hier voldoende pelgrims en is het dus altijd wel gezellig.
Morgen Burgos. Niet te laat weg en ik zie wel welke intocht in Burgos ik kan kiezen.