• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

zondag 05-06-2016 = Santo Domingo de la Calzada - Belorado
24 km = totaal 590 km

Ik kon in de herberg koffie, sap en magdaleentjes uit de automaat nuttigen. Gelukkig maar, want om 7.30 uur was er nog niet veel (niets dus) geopend in het plaatsje. Op weg naar Grañon (ca 7 km) ging het toch zo’n 300 meter omhoog. Niet steil, maar wel constant. Aldaar eerst maar weer koffie en sap. Er waren (veel) meer lieden die dat hadden bedacht, dus het werd een langere pauze. Vervolgens een paar plaatsjes op kortere afstand (ca 3 km) van elkaar. Als je overal koffie drinkt, schiet dat dus niet echt lekker op (Redecilla del Camino, Castilgado, Viloria del Rioja). Ik heb ze dus maar overgeslagen.
Het was echt een stijgende en dalende groen graandag. Zeer uitgestrekte graanvelden aan weerszijden van het pad tot aan de horizon. Je stijgt en daalt op zo’n dag toch wel een aantal maal een paar honderd meter.

Niet zo laat in Belorado bij de albergue Caminantes. Ik was er al eerder. Achter in de tuin bij het restaurant was het een en ander veranderd en bijgebouwd. Dit jaar werd ik niet herkend, dus ik heb zo mijn twijfels of ze me vorig jaar bij Cath wel herkenden, maar het idee was aardig.
Ook in Belorado was het feest. Een of andere plaatselijke grootheid was 100 jaar geleden geboren. Een plein vol kraampjes en veel eten en drinken. De gebruikelijke regionale produkten (etenswaar) en lokale prullaria en de nutteloze snuisterijen. En een aantal figuren in klederdracht van lang geleden. In de namiddag werden de zaakjes weer ingepakt en opgeruimd.
Amerikanen blijven zeer, zéér luidruchtig en ook zijn er erg veel Duitsers.
Morgen een lange klimdag naar ca 1150 meter door de Montes de Oca. Ik denk niet dat ik in San Juan de Ortega overnacht, maar iets verder in  Agés. Ik zie wel.