vrijdag 27-05-2016 = Alagón - Gallur
22 km = totaal 373 km
Vroeg ontbijt zat er vandaag niet erg in. De bar bij de hostal ging pas om 8.15 - 8.30 open en verder was er niet veel vroege mogelijkheid. Ik had bedacht om dan maar vroeg (7.30 uur) te vertrekken.
Het was nog redelijk koel en na een uurtje was ik in Cabañas de Ebro. Hier was echter evenmin iets te vinden van een bar, zodat ik de wens voor ontbijt en/ of koffie nog wat moest opschorten. Je loopt overigens wel schitterend langs de Ebro. Hier en daar is dat soms wel een modderstroom, maar in een mooie omgeving. Het was een mooi vlak pad en het liep lekker door, zonder dat je iets of iemand tegen komt.
In Alcalá de Ebro wel een bar voor koffie en sap; echter geen brood of toast. Wel iets van mini choco croissants. Vult ook enigszins.
De temperatuur was inmiddels weer wat opgelopen. In Luceni (na een uurtje) uitgebreid geluncht. Nog wat ingeslagen voor het laatste stukje naar Gallur. Dit ging grotendeels langs de weg/ asfalt. Liep wel gemakkelijk, maar warm. Qua afstand viel het erg mee.
In Gallur is een zeer fraaie herberg in een voormalig treinstation. Het herbergdeel was op de zolder verdieping; zeer royaal opgezet, veel ruimte en licht. Eerste verdieping met afzonderlijke kamers (2 persoons) en op de begane grond een restaurant- en bargedeelte. Een beetje het dorp voorbij, dus gunstig voor vertrek morgenochtend.
Morgen grote afstand, dus vroeg op. Jammer dat ik dan niet kan ontbijten, want de bar opent pas om 8.00 uur. De eerste kms morgenochtend is evenmin veel te verwachten, dus nog maar wat eten ingeslagen voor ontbijt en onderweg morgen.
Het plaatsje Gallur is op zich niet groots. Kennelijk worden er ook stierenrennen gehouden, want grote stukken waren voorbereid op langslopend wild (dranghekken en ontsnapplaatsen).
’s-Avonds gezamenlijk met de overige pelgrims gegeten in de herberg (was trouwens een trefpunt van mensen uit de omgeving). Zij hadden voor morgen om 08.20 een taxi besteld voor de eerste 12 km. De 37 km naar Tudela is best een stevige afstand. Heb maar gebruik gemaakt van het aanbod om mee te rijden. Kan ik toch nog ontbijten in de herberg.