donderdag 26-05-2016 = Zaragoza - Alagón
27 km = totaal 351 km
De keuken in de herberg was pas vanaf 08.30 uur geopend; dus maar overgeslagen en op zoek naar een geopende bar voor ontbijt. Vóór het Plaza d’Europa vond ik er één en dus eerst maar ontbijt. Daarna op pad. Het Plaza d’Europa is een erg groot plein (ca 300 m diameter) en heeft zeer veel grote zijwegen. Dus een verkeerde ingeslagen. Ging op zich wel een tijdlang in de goede richting en na enig gevraag kwam ik wel weer een aanwijzing tegen. Aan de rand van Zaragoza is destijds voor de Expo 2008 een groot terrein ingericht met grote verkeerswegen en een nieuw treinstation. Voor de tweede keer zeer onoverzichtelijk en ik zag geen enkele aanwijzing. Na uitgebreid gevraag, plots een pad langs de rio Ebro met jacobsschelpen, dus goed.
Ik had gisteravond in Zaragoza uitgebreid gebruik gemaakt van een tapas-buffet en ik liep vandaag dan ook zeer luchtig. M’n darmen waren niet echt van streek, maar toch.
De eerste rust in Monzalbarba. Joanna en Charlotte waren daar al; ze waren om 06.45 uur vertrokken en hadden niet ontbeten.
De plaatselijke pontoneros (regiment genie) hadden hun oefendag voor een muziekuitvoering; ik hoorde de fanfare wel, maar zag ze niet.
Weer verder door het dal van de Ebro. De ene keer wat verder weg, de andere keer weer dichterbij. De lucht was bedekt en het was een beetje vochtig en warm. Een spier in mijn linkerkuit heeft wat verzorging nodig, maar op zich was het een goede loopdag. Niet extreem ver dit keer; maar wel zwaar door de warmte en de vochtigheidsgraad.
Ik zit nu op een pleintje in Alagón op een terras en het gaat me wel.