• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

maandag 23-05-2016 = Pina de Ebro - el Burgo de Ebro
27 km = totaal 305 km

Eigenlijk een beetje verslapen vanochtend. Werd pas 7.15 uur wakker, maar had meteen wel een ingeving. Ik wist nu aan wie Marie-Renée me deed denken. Hyacinth uit “keeping up appearances” (schone schijn). Zowel qua voorkomen, als qua manier van doen.
Het was weer zonnig, maar wel weer een stevige wind (tegen). De eerste 10 km naar Fuentes de Ebro. Het laatste stukje van de Camino Catalán en de samenkomst met de Camino del Ebro/ GR99.
De route liep parallel aan de spoorlijn. Een lastig pad met grote ronde keien. Goed voor de blaarvorming aan de voeten.
Om een uur of 11 in Fuentes de Ebro. Uitgebreid koffie gedronken, want het laatste stuk was op papier maar 11 km. Ik had n.l. gisteren van de pension eigenaresse een telefoonnummer gekregen van een mogelijke slaapplaats in el Burgo de Ebro. Gebeld en een slaapplaats gereserveerd. Afgesproken naast de kerk, zonder nadere aanduiding van naam of adres; moet te vinden zijn.

Het laatste stuk naar el Burgo de Ebro viel zwaar tegen. Het was ca 5 km langer dan op het kaartje aangegeven en uiteraard weer een uitgebreid polígono (industriegebied) bij binnenlopen van el Burgo.
In el Burgo del Ebro was de kerk gemakkelijk te vinden. Ernaast was een casa parroquial en ik dacht al dat dat de slaapplek was. Er was niemand en het was gesloten. Nogmaals gebeld dat ik er was en zou wachten op een sleutel. Na een tijdje werd ik teruggebeld, waar ik was. De beheerder stond op een andere hoek te wachten en bracht me naar een uitstekende hostal “Danac” om de hoek, waar hij eigenaar van was. Dat had ik dus niet verwacht, maar ik had wel een uitstekende slaapplaats.
Morgen 22 km naar Zaragoza. Ik denk wel dat ik er een dagje blijf, afhankelijk van de locatie van de  herberg.