• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

dinsdag 24-05-2016 = Burgo de Ebro - Zaragoza
19 km = totaal 324 km

Hoefde vanochtend niet al te vroeg op. Ik kon pas vanaf 8 uur ontbijten. Op weg naar de bar bleek er een andere wel eerder open; er meteen maar gebruik van gemaakt.
Vrij snel buiten het plaatsje. Kort tevoren was de berm gemaaid en het rook naar vers gras, venkel/ anijs en kamille. Goed begin van de dag. Het liep uitstekend. Een vlak pad langs de rio Ebro, soms wat dichter bij de rivier, soms wat verder weg. Zeer goed toeven in dit gebied.
Onderweg langs/ door een natuurgebied, las Galachas de Ebro. Veel (roof)vogels en ooievaars; groene omgeving langs/ in de buurt van het water.
Om een uur of 10 in Cartuja Baja. Een plaatsje met de oude resten van een vroeger enorm klooster (Immaculata de Concepción). Eigenlijk is het dorp er een beetje omheen gebouwd.
Op het plein bij de kerk koffie en sap. Het was erg rustig en de kerk was nog gesloten. Mooie voordeur met in de metalen plaat ingeslagen/ ingeperste figuren. Om een uur of 10.30 werd het allengs drukker en verzamelde zich een aantal, voornamelijk oudere, mensen (stokken, rollators en scootmobielen). Inderdaad verscheen rond 10.45 de lijkauto. De begrafenisdienst kon beginnen.

Tijd voor mij dus om weer verder te gaan.
Het eerste stuk ging nog door hetzelfde landschap als eerder langs de rio Ebro, maar op  zeker moment was het over met de pret en kwam ik bij de autoweg Zaragoza binnen. Een taai lang stuk en het werd dus ook drukker. Het kostte zo’n beetje een uur voordat je in de buurt van het centrum weer bij de rivier kwam. Eerst maar wat gegeten/ gedronken en daarna langs de rivier verder richting centrum. Een lange passarel met bomen en schaduw langs het water.
Cultuur bewaar ik maar tot morgen, want ik blijf hier een extra dag.