maandag 24-09-2007 = 08.15 - 12.30 uur
Arzúa - Pedrouzo/ Arca = via Salceda
ca 22 km = totaal 957 km
Vanochtend vanuit de herberg naar het plein voor het ontbijt was het droog. Na een voedzaam ontbijt op pad en ja hoor ........... de geschiedenis herhaalt zich. Het regende in Arzúa. Poncho om en op weg. Niet dat het erg hard regende, maar toch. Het was misschien de laaghangende lucht in het dal (verzadigde wolken) die het zo vochtig maakte. Het zicht was door de laaghangende lucht zeer beperkt. Glooiend door bosgebied, slingerend omhoog en omlaag. Eiken, dennen, kastanjes, beuken, eucalyptus, veel varens en het rook goed en liep prettig.
Na korte tijd kon de poncho af en kwam er wat meer zicht. Om ca 10.15 uur in Salceda voor de thee en daarna het laatste stukje naar Pedrouzo, waar ik om ca 12.30 uur was. Eerst de herberg een stuk voorbij gelopen, toen ik het dorp al weer verliet toch maar eens gevraagd en toe dus weer een stuk terug. Er was reeds een aantal pelgrims wachtende tot de deur open ging (13.00 uur). Dus eerst maar een pijpje. Het is de gehele verdere dag bewolkt gebleven en navenant koud.
Vanochtend na ontbijt afscheid genomen van Monica die wellicht door wilde lopen naar Santiago. Maar nu het zo mistig/ regenachtig is, zie ik ze misschien vandaag nog in Pedrouzo. De herberg is redelijk groot, dus dat zou geen probleem zijn. Pedrouzo/Arca is een wat groter plaatsje, dus wat kaarten kopen en schrijven, dan is dat ook maar weer gebeurd.
Echter eerst nog wat geduld, want in de middag is alles uiteraard gesloten. Nu het wat donker weer is, zijn de terrassen ook wat somber.
Tot mijn grote verrassing komt Kees ook weer binnen, net als ik mijn lunch heb beëindigd. Hij was een stuk met de bus gekomen en had eindelijk zijn terugvlucht kunnen boeken (moeilijk! moeilijk!).