zondag 23-09-2007 = 08.00 - 14.30 uur
Palas de Rei – Arzúa = via Coto - Melide
ca 29 km = totaal 935 km
Om ca 8 uur op pad. Het was mistig/ nevelig en dienovereenkomstig fris. Wel een schitterende wandeling door bosgebied (eiken en dennen) en een goed glooiend, breed pad.
Het was weer vrij druk in het begin, dus veel in te halen, maar het schoot goed op. In Coto de eerste thee bij "los dos Alamanos" (de 2 Duitsers). De zon kwam door de nevel heen en het werd behaaglijk. Weer verder naar Melide, een wat groter stadje. Er was markt. Vrij druk. Tijd voor de tweede pauze. Het was pas 11 uur, maar de zon had de nevel inmiddels behoorlijk verdreven en de temperatuur steeg.
De bedoeling was te gaan tot Ribadiso, iets voor Arzúa. Daar zou een mooie herberg zijn. Toen ik het, langgerekte dorp inliep en de herberg passeerde, realiseerde ik me niet eens dat ik hier zou stoppen. Het was pas 12.15/12.30 uur. Ik liep dus ongemerkt de herberg voorbij.
Aan het einde van het dorp nog maar enkele bananen gegeten en toen toch maar weer naar Arzua. De herberg die ik had uitgezocht, zag er wat ingebouwd uit, dus maar weer terug naar de gemeenteherberg. Daar is meer ruimte omheen om in de zon te zitten; eigenlijk midden in het dorp bij het plein. Het is inmiddels 30 °C in de schaduw en dat is best warm.
Monica kwam ook weer aanzetten. Misschien eten we wel samen vanavond. Er zijn de laatste 2 dagen behoorlijk wat nieuwe gezichten onderweg. Allemaal laatste km lopers. Stoppen ook vrij vroeg; dus de herbergen zijn ook vroeg vol.
Morgen naar Pedrouzo/ Arca. Een kort stuk (19 km) dus ik ben er ook vroeg! Het lijkt me een aardig plaatsje. Vorig jaar ben ik er langs gelopen, omdat ik toen het pad bleef volgen. Om in het dorp te zijn moet je iets van de Jacobsroute af.
(Vorig jaar regende het de gehele dag op dit stuk; benieuwd hoe het er nu uitziet).