vrijdag 24-08-2007 = 09.15 - 15.30 uur
Sarrance – Borce = via Bedous - Accous – Eygun
ca 25 km = totaal 86 km
Ook deze dag niet zo'n lange etappe, dus ik hoefde niet echt vroeg op.
Gisteravond gegeten met de medepelgrims; was wel gezellig. Toch ook wel moeilijk om als tolk USA/ F op te treden. Na afloop regende het weer en dat is gedurende de nacht niet veranderd.
Kortom: 's-ochtends was alles nog behoorlijk vochtig en klam; ook de schoenen.
Na wat gegeten te hebben om ca 09.15 uur op pad; het was inmiddels droog en er zaten heldere stukken in de hemel. Het pad van gisteren langs de Aspe zette zich voort. Nu aan de andere zijde van de hoofdweg, maar het was even glibberig en modderig. M'n schoenen hebben inmiddels ook een wasbeurt nodig.
In Bedous koffie en daarna viel de regen weer omlaag; niet echt hard, maar voldoende voor de poncho. Dat bleef eigenlijk de gehele dag zo.
Vervolgens naar Accous, waar de zon door de wolken prikte. Het leek heel wat. Hier waren ook een aantal parapeinters in de lucht. Ze rekenden kennelijk toch op goed weer.
Wat gedronken en toen weer op pad; althans dat was de bedoeling. Na een half uur bleek dat ik op een verkeerde weg terecht was gekomen en moest dus weer terug in de herkansing. Hierna begon het ook weer te regenen. Het weer is hier zeer wisselvallig om het maar zacht uit te drukken.
Op weg naar Borce ging de route voor een deel langs de N134. Niet echt inspirerend, maar het liep minder zwaar dan de parallel paden.
Om ca 15.30 uur in Borce; toch nog vrij snel, rekening houdend met een verdwaling.
Een eenvoudige pelgrimsgîte, maar met alle voorzieningen. Ook een keuken. In het dorp is geen restaurant (wel in een ander dorp ca 1 km verderop). Er is wel een winkeltje (epicerie), zodat ik zelf maar iets klaarmaak.
Momenteel aan het bier onder een parasol/ plu; het regent n.l. weer. Het blijft bedekt. Na morgen in Spanje wordt het weer vast beter!!