• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

woensdag 22-08-2007 = 08.00 - 17.00 uur
Lescar - Oloron Ste Marie = via Artiquelouve – La Commande – Estialescq
ca 32 km = totaal 40 km

Op weg met schitterend weer. Heldere lucht, weinig wind. Eigenlijk de gehele weg door het bos gelopen. Na Artiquelouve was het over met de pret. In eerste instantie dacht ik dat het een eenvoudige 1e etappe zou zijn; echter bij elkaar 800 meter omhoog en 750 meter omlaag. Het was meer dan behoorlijk klimmen en dalen. Had ik eigenlijk niet zo op gerekend. Doordat alles door het bos liep, was er ook geen koffie. De 1e rust in la Commande; echter geen voorzieningen, alleen het klooster/ refuge. Heb toen uit eigen middelen maar wat water en koek in de tuin genuttigd. Het was inmiddels volledig bewolkt en zeer, zeer vochtig. Ik was dan ook drijfnat van de transpiratie. Ook m’n rugzak zat nog niet echt comfortabel (misschien ook wel door m’n natte kleren).

Over de weg is verder niet zoveel te vertellen; alles door het bos, klimmen en dalen en zeer glibberig. Om ca 17.00 uur in Oloron en via het VVV een herberg gevonden. Een vrij primitieve overnachtingsplaats, maar in elk geval was er warm water en de douche deed zijn werk naar behoren. Wat gedronken in Oloron en daarna gegeten. Het was vrij grijzig, maar het was nog droog. Toen ik echter na de maaltijd terug ging naar de herberg regende het behoorlijk.
In de herberg waren inmiddels nog 4 Duitsers aangekomen. Samen met een Fransman waren de 6 slaapplaatsen bezet.