• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

dinsdag 21-08-2007 = 10.00 - 17.00 uur
Vlijmen - Schiphol – Pau/ Lescar
ca 8 km = totaal 8 km

Rustig begin; nog wat spullen bijeen gezocht. De zak weegt ca 12,2 kg; dat valt dus behoorlijk mee; echter nog zonder eten of drinken. Om iets na 10.00 uur met de bus. István was al op het station. Heeft me uitgezwaaid en toen weer op weg.
Het comité van uitgeleide was dit keer minder omvangrijk dan vorige keren, maar het kon niet anders. Ik vond het zelf niet zo’n punt.
Zeer tijdig op Schiphol; rugzak ingesealed; hoefde achteraf niet, want rugzakken worden op het laatst apart in het vliegtuig opgeborgen (voordeel is dat ze er dus ook weer als eerste uitkomen).
Voorspoedige vlucht; goed op tijd; niet zoveel beenruimte en evenmin veel zicht (dikke bewolking) op het eind.
16.00 uur in Pau; was eerst van plan naar Lescar te lopen (ca 8 km ), maar het was nogal dreigend en windvlagerig. Ik zag een NL auto die mensen op het vliegveld kwam ophalen. Lift gevraagd/ gekregen naar Lescar; zij gingen verder naar Bayonne (opa, oma, moeder en kleinkind). Onderweg regende het met vlagen en het was behoorlijk wisselvallig weer.

Laatste stukje het dorp in naar het VVV gelopen. Gestempeld en de sleutel van de gîte gehaald. Was op dat moment nog de enige pelgrim. Goed uitgeruste gîte de Pélerin.
Dorp in, wat gegeten en gedronken; het was nog redelijk weer, zij het zeer dreigend en koud winderig/ regenvlagen. Inkopen gedaan voor de volgende ochtend en onderweg.
Om ca 20.00 uur kwam nog een pelgrima uit Mulhouse. Zij was van het station gehaald door de opperhospitalero van Lescar, monsieur van Espen (een Belg van oorsprong; sprak ook nog NL).