woensdag 23-05-2018 = Lissabon
0 km = totaal 390 km
Weinig over deze dag te vertellen. Had het niet zo naar mijn zin. Fris, winderig; wel wat zon op zijn tijd en dan was het wel warm. Ikzelf was niet zo gemotiveerd. Op mijn gemak opgestaan en ontbeten. Vervolgens proberen een nieuw shirt te vinden. Het huidige (loop)shirt had het eigenlijk al na 4 dagen begeven en werd op de been (op het lijf) gehouden met sporttape. Er moest eigenlijk steeds meer tape worden gebruikt. Vlakbij de hostel was een “el Corte Inglés”, dus het moest geen probleem zijn. Achteraf was er nauwelijks keus voor mijn wensen. 2 kleuren (blauw en rood), korte mouw, geruit met 1 of 2 afsluitbare borstzakken. De enige keus. Daarna de spullen naar de hostel gebracht en op zoek naar de catedral. Gisteren had ik hem niet gevonden.
Met de metro naar het water, maar eerst koffie (zo ongeveer kwart voor 12).
De catedral ligt geheel ingebouwd op een hoogte; niet echt spectaculair. Het is een wat somber gebouw, maar er was wel een stempel.
Nadien in de zon gelunched. Een af en aan rijden van tuk-tuk achtige toeristen vervoerders en gedateerde elektrische trammetjes. Puur toerisme. Hordes met rolkoffers en sellfie-machines; ik heb er niet zoveel mee.
Aantal dingen aangezien, wat gelopen, maar ik had het niet zo naar mijn zin. Moet gauw beter worden, anders stop ik vroegtijdig>
Catharina is weer veilig en gezond thuis en daar is ook nog voldoende te doen. Ik zie wel.