• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

donderdag 17-05-2018 = Arrifana - Odexeice
via Aljezur - Rogil
28 km = totaal 291 km

Vandaag verjaardag Catharina. Volgend jaar om deze tijd ben ik thuis in Vlijmen. Niet zo veel zin om weer op pad te zijn. Wellicht de laatste keer. Catharina 70 jaar: een mooie gelegenheid.
Na ontbijt in Arrifana om ca 08.45 op stap. Besloot het eerste stuk naar Aljezur maar een beetje af te snijden en via een landweggetje te lopen. Na enige tijd is het toch weer behoorlijk op en neer en het werd al aardig warm. Rondom Aljezur is het behoorlijk heuvelachtig en je moet pittig omhoog en omlaag. Schitterende omgeving, maar het pad was rotsig en stenig.
In Aljezur wat gedronken. Ik was al behoorlijk doorweekt. De eerste kms na Aljezur van hetzelfde laken een pak.

Nadien, richting Rogil, werd het vlakker en uitgestrekter. In de verte links zie je de oceaan en het liep plezierig. Weer veel tegendraadse wandelaars tegengekomen, die van noord naar zuid liepen. Wellicht ben ik wel de tegendraadse loper.
In Rogil wat gegeten en gedronken. Het was nog niet zo laat en nog een uur of twee te gaan naar Odexeice. Ik was er rond een uur of 15.00.
De hostel was nog gesloten en dus eerst maar wat gedronken en gezeten. Daarna naar de hostel heerlijke douche en een tijdje uitgerust. Vervolgens nog wat herstelwerk aan mijn shirt. De rugzak heeft zijn tol geëist en de komende dagen moet ik dus maar op zoek naar een nieuw shirt. Dat moet wel in een groter plaatsje, dus dat zal er de eerste dagen wel niet van komen.