• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

zaterdag 21-05-2016 = Candasnos - Bujaraloz
23 km = totaal 238 km

Vanochtend was de hostal gesloten. Vrije dag. We konden ontbijten bij de buurman. Ook goed. Wat kleins voor onderweg ingeslagen en weer op weg naar de eerste pijlen. Liep vrij snel van de hoofdweg weg en de eerste kms gingen een beetje stijgend.
De eerste 10 km tot aan Peñalba een schitterend pad, een stuk verwijderd van de autoweg en (gemiddeld)  omlaag. Een paar km vóór Peñalba hield de bewijzering op en kon ik kiezen. Kennelijk koos ik niet helemaal goed, want ik kwam in een soort onkruid~ / maïsveld terecht. Op goed geluk maar overgestoken in de richting van Peñalba, waar ik de hoofdweg weer kruiste.
In Peñalba wat gegeten, gedronken en gepauzeerd en vervolgens op weg voor het laatste stuk voor vandaag.

Maar eerst 3 km behoorlijk steil omhoog. Vervolgens kom je op een “kale” hoogvlakte met alleen maar jonge maïsaanplant en graan. Zeer droge grond en er werd heel veel besproeid. Temperatuur rond 30 °C en geen wind. Vrijwel geen beschutting of schaduw. Hier en daar een waterpomphuisje met een schaduwkant. Als de zon echter hoog staat, heb je daar overigens ook niet veel aan.
Na ca een uur over de vlakte in de verte een paar bomen. Een soort oase. Luxe pomphuis met aanbouwtje; een soort tuinhuis in het veld, maar wel met bomen en dus schaduw.
Toen ik onder de bomen zat en naar de velden keek, realiseerde ik me hoeveel beregeningpalen er eigenlijk stonden. 10.000-den, elke 10-15 meter over het gehele land; ik heb er meer dan een uur langs gelopen, dus tel maar mee.
Om ca 14.00 uur in Bujaraloz. Geluncht in de hostal en gezeten op het terras. Om een uur of ½ 4 kwamen de anderen ook aan. Ze hadden zich ergens (kort na Candasnos) verlopen en waren na een tijdje weer terug gegaan.
Morgen is een lange etappe en zij hadden met elkaar bedacht om het eerste stuk maar met een taxi te gaan. Of ik ook zin had? Ben geen principiële pelgrim, dus OK.
Momenteel (vroege avond) is het een beetje miezerig en is het dorp dicht, ofwel niets te beleven.