zaterdag 30-05-2015 = Madrid
tot nu toe totaal 407 km
Vanochtend weer op m’n gemak opgestaan. Werd pas spontaan om 08.30 uur wakker. Moet morgen toch maar weer een wekker zetten om de trein te halen (09.30). Ontbeten bij het “uienvrouwtje” (la tía cebolla). Uitgebreid en levendig op het pleintje. Trouwens elke verbreding op een kruising van de straat heet hier “plaza”.
Daarna op weg naar het koninklijk paleis (palacio real)/ museum. Zeer indrukwekkend, groot en groots. Aan ruimte geen gebrek. Trouwens zeer veel belangstelling en zeer druk.
Vervolgens voor een uitgebreide lunchpauze naar het Plaza Mayor. Zag nog twee Italiaanse pelgrims; zij gingen met de bus naar Léon en vandaar verder. Die zie ik dus ook niet meer terug . In de middag terug naar de hostal. Een tiental kaarten geschreven voor de naaste familie. Het kan maar gebeurd zijn.
In de namiddag een wijntje op het plein.
Twee dagen in de stad is voor mij trouwens wel genoeg. Het wordt tijd dat ik op stap ga.
Ondanks de drukte in de stad, maak je toch niet echt veel mee. Anders dan winkels, terrassen en meer terrassen en nog meer winkels, is het toch steeds een beetje van hetzelfde. Zal wel aan mij liggen.
Cath is in Roncesvalles en heeft het naar haar zin met andere pelgrims.