vrijdag 29-05-2015 = Madrid
tot nu toe totaal 407 km
Hoefde niet veel vandaag. Pas om ongeveer 08.30 uur opgestaan. Op het gemak ontbeten op het pleintje beneden en vervolgens naar het station (Atocha) om me te laten informeren over de tocht naar Campo de Criptana. Besloot een extra dag in Madrid te blijven (tenslotte was Cath ook 2 dagen later dan plan vertrokken).
Zondagochtend gaat er een trein om 09.30 met één overstap. Dan ben ik er ca 2 uur later, zodat ik nog op m’n gemak naar la Villade Don Fadrique kan lopen, ca 20 – 25 km verder. Er is daar in elk geval een slaapplaats in de sporthal, maar vorig jaar heb ik ook een hostal/ pension op het plein gezien, waar ik waarschijnlijk wel naar toe zal gaan. Enig comfort, als het er is, is nooit weg.
Daarna (na de koffie) richting Prado. Was mooi, maar wel erg veel schilderijen, maar nu heb ik tenminste “de tuin der lusten” van Jeroen Bosch (el Bosco) in het echt gezien. In het Prado en zo ook in de stad is het erg druk. Kennelijk gebeurt er van alles, want er is uitdrukkelijk politie aanwezig, die zich luidruchtig (sirenes) laat horen. Al is het maar om langs de files te geraken.
In de namiddag terug naar de hostal, een extra dag/ nacht afgesproken, wat foto’s benoemd, Cath gebeld en geïnformeerd naar haar belevenissen en even op bed gesiësteerd.
Vervolgens terug naar het terras beneden. Het weer was wat omgeslagen, bewolkt en meer wind, maar de temperatuur was nog uitstekend. Mezelf verwend met bier en een pijpje. Het is inmiddels 18.15 uur, dus nog geen etenstijd, maar daarvoor is voldoende gelegenheid in de nabije buurt.