donderdag 28-05-2015 = Vlijmen/ Eindhoven – Madrid
tot nu toe totaal 407 km
Waar waren we ook alweer gebleven vorig jaar?
Bij de mijmeringen in de trein. Van alles gebeurd afgelopen periode, maar met het kunstenaarsvak wil het nog maar niet vlotten.
De laatste camino slaapplek in 2014 was in la Villa de Don Fadrique, tijdens het medioaño-festijn in de sala de deportivo van de gemeente.
Het busvervoer van en naar la Villa is niet erg frequent. Zoeken via Google maps en Renfe is een goede manier om te zien waarheen en hoe je wilt en kunt reizen.
Vliegen naar Madrid en verder per trein naar Campo de Criptana. Vandaar is het ongeveer 20 - 25 km lopen naar la Villa de Don Fadrique. En in het weekend gaat de trein al vroeg, zodat ik om ca 12 uur in Campo de Criptana kan zijn.
Waarom Campo de Criptana?
Zonder diepere bijbedoelingen, maar ook daar staan een groot aantal molens bijeen (de karakteristieke molens van La Mancha); bovendien moet je natuurlijk wel een beetje mal zijn om wéér zo'n stille tocht te lopen. Je hebt tenslotte eerdere ervaringen (2012 Sureste en vorig jaar Levante vanaf Valencia) die alleen maar aanleiding gaven om het nooit meer te doen. Vandaar dus weer!
Op het gemak naar Eindhoven met het openbaar vervoer. Ging zeer voorspoedig. Niet zoals eergisteren met veel vertraging en files toen ik Cath naar Charleroi bracht en we pas op het vliegveld aankwamen toen haar vliegtuig al was vertrokken. Gelukkig (had ik wel verwacht) kon ze toen in Godarville (bij Catherine en Colin) blijven tot donderdag. Haar nieuwe vliegdag.
Om ca 15.15 uur in Madrid. Weinig beenruimte en behoorlijk warm in het vliegtuig. Maar goed, je reist voor weinig.
Hostal Alonso is niet groots, maar voldoende en zeer in het centrum. Alle bezienswaardigheden op (korte) loopafstand.
’s-Avonds de Puerta del Sol en het Plaza Mayor. Mime uitvoeringen, (levende) Mariachi muziek, vrouwen fitness event en een goede temperatuur.
Wel een zeer duf hoofd na een (warme) reisdag.
Toen ik op bed lag, bleef het nog lang onrustig op het pleintje (plaza del angel) onder m’n raam. Ik had er geen enkele last van.