• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

woensdag 20-06-2012 = Xunqueira de Ambia - Orense
24 km - totaal 1107 km

Wat valt er te vertellen over deze tocht? Het eerste stukje liep nog wat door het bos over aardige paadjes, maar na een uurtje was dat voorbij. Het werd asfalt en een behoorlijk drukke weg. Na enige tijd waren er grondwerkzaamheden met heel veel grote vrachtwagens. Het leek wel of ze een rally hielden. Leeg heen en leeg weer terug. Niet helemaal duidelijk wat ze in de tussentijd deden. In elk geval was het niet aangenaam lopen. Eigenlijk bleef dat zo tot ongeveer 5 km vóór Orense.
Halfweg was ik Marlene al tegen gekomen, die een bus zocht om verder te gaan; ze vond het evenmin een aantrekkelijk parcours.
Na het industriegebied vóór Orense werd het bij Rebodebo wat aantrekkelijker. Het pad ging van de weg af via Seixalbo. De laatste kms door Orense (entree) waren echter evenmin inspirerend.
Tijdens de lunchstop kwam ik Roberto (een Zwitser) tegen. Hij was van Villa Real in Portugal gelopen en kwam nu op de camino Sanabrés in Orense. Hij was de afgelopen weken 1 andere pelgrim tegen gekomen. Hij vandaag nog verder naar Cea.

Toen ik in de herberg kwam en op Cath wachtte, begon het te miezeren/ regenen. Niet echt leuk. Cath liep op blaren en was niet echt snel vandaag. Het duurde dus even.
's-Avonds in Orense nog bij een kundige apotheker langs geweest, die haar goed heeft geholpen. (Vocht verwijderd/ betadine liquid/ drogen/ pleister/ bandage/ 's-nachts drogen aan de lucht. Met lopen, zie vorig).
Beetje miezerig/ grijs weer in Orense. Kwam ook tot grote verrassing Roman tegen. Hij wachtte op een maat en zag er wat verfomfaaid en verregend uit.
In de herberg waren trouwens erg veel fietsers; toch wel vreemd volk, zeker als ze in groepen optrekken.
Morgen op weg naar Cea de Christova. Ook is het morgen zomer. Het lijkt beter weer te worden met goede verwachtingen voor Santiago komende week. Wie weet?