vrijdag 11-05-2012 = Sax - Villena
14 km - totaal 69 km
Vanuit Sax naar Colonia de Santa Eulalia ging voorspoedig. Had gedacht/ gehoopt dat daar iets zou zijn als een barretje of iets; Het was echter een verlaten dorp, waar vroeger landarbeiders woonden. Was destijds kennelijk een regionaal centrum met kerk, bioscoop, restaurants en bars. Nu echter volledig verlaten. Er was wel een jongen gras aan het maaien en die vertelde me dat er een km of 7 naar de grote weg wel een mogelijkheid was om iets te drinken. In zo'n omweg had ik niet zoveel zin en heb toen mezelf maar onder een boom in de schaduw geparkeerd. Wat gegeten en een uurtje siësta gehouden.
Daarna weer op het gemak verder, waarbij het allengs warmer werd.
Niet te laat in Villena. Ik had een adres gekregen van een hotelletje. Er was bij Villena wel een herberg, maar die lag ca 4 km van de weg af en er zouden weinig of geen voorzieningen zijn. Bovendien had ik besloten de volgende dag maar een stukje per trein/ bus of taxi te gaan, gelet op de huidige fysieke (on)gesteldheid.
Kamer viel tegen. Was zeer warm en benauwd. Ben inmiddels behoorlijk snotterig en daardoor ook wat minder gemotiveerd. Ga morgen maar een stuk zonder te lopen.