• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

woensdag 29-08-2007 = 11.30 - 13.15 uur
Artieda – Ruesta =
ca 11 km = totaal 201 km

Na een zeer uitgebreid ontbijt buiten in de schaduw om ca 11.30 uur gevieren op pad. Michael (D), Linda (D), Gérard (E) en ik (NL).
Het daalde af via de weg en ging zeer voorspoedig. Al spoedig liepen we allen afzonderlijk. Michael ging als een speer (er vandoor), Gérard volgde mij en Linda sloot de rij. Weinig te vertellen over het stukje onderweg. Langs het stuwmeer van Yesa. Zeer fraaie uitzichten en al spoedig was ik in Ruesta, een ontvolkt, ruïnaal dorp. Door het stuwmeer is alle vruchtbare landbouwgrond onder water verdwenen en daarmee de bestaansgrond van de bevolking.
De herberg is echter goed; je kunt er eten en drinken, naast de herberg is er in het dorp niets.

Michael en Gérard gingen verder. Ik had reeds besloten hier te blijven, spullen te wassen en zeer te relaxen. Het was overigens wat bewolkt en winderig geworden, maar ondanks alles toch aangenaam. Je kunt bij het stuwmeer zwemmen, maar dat heb ik maar aan anderen gelaten.
Foto's benoemd van de laatste dagen en mijn dagboek (ook laatste dagen) bijgewerkt. Morgen naar Sanguësa; zit nog een bergje tussen. Idee is niet te laat op pad.