• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

vrijdag 20 september 2024 == Granada
via lopend en terras
afstand xx km = totaal 140 km = xx m omhoog en xx m omlaag

Op mijn gemak opgestaan. Ik hoef nergens heen vandaag. Na aanvankelijk wat moeizaam in slaap vallen gisteravond, wel weer erg goed geslapen. Toch een wat onrustig gevoel in mijn hoofd om gestopt te zijn met lopen. Kennelijk ben ik er met mezelf nog niet helemaal uit.
Eerst maar ontbijt bij de nonnen. Toen ik in de ontbijtzaal kwam (ca 08.30), was ik de eerste en de enige. Uitgebreid ontbijt met alles wat een pelgrim (en ook anderen) nodig heeft. Inmiddels waren er nog een drietal Spaanse dames van onbestemde leeftijd gearriveerd en was het gedaan met mijn "rustige" ontbijt. Ze waren wel aardig, maar zeer luidruchtig. Zij waren ook op een soort van bezinningsweek in het klooster.
Na ontbijt heb ik mijn spullen gepakt en naar de volgende slaapplaats/ 4U hostel vertrokken.
Was slechts een paar minuten verderop. Een verrassend goede herberg voor een meer dan schappelijke prijs.
Ingecheckt, goede kamer van 6, uitstekende badkamer, beneden bed (zoals gevraagd) was al klaar. Rugzak geparkeerd en verder op weg.
Ik bedacht me dat het wellicht handig is voor een volgende keer om een klein hangslotje o.i.d. mee te nemen.
Het is dan bijna weer koffietijd. Nog weinig zon in de straatjes en dus evenmin zonnige terrassen.
Ik kwam weer uit bij de Iglésia Jeronimo, bij café/ restaurant Nina waar het goed zitten is en waar genoeg mensen te zien zijn.

Daarna terug richting catedral.
Via de rechtenfaculteit van de universiteit en de botanische tuin. Tijdje doorgebracht tussen de bomen/ struiken in de schaduw.
De temperatuur was inmiddels weer naar de 25-30 °C gestegen en het was er rustig en aangenaam toeven.
Vervolgens achter de catedral (Plaza de Romanilla) tijd voor het middagmaal. Ik besloot me maar eens flink te verwennen met de maaltijd. Slenteren door de stad zonder duidelijk doel is eigenlijk best vermoeiend; dus vandaar.