• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

zondag 23 juni 2019, Quiroga – a Labrada
via de LU 933
16 km – totaal 716 km

Vannacht vreselijk geregend. Bij opstaan wat minder. Wisselende weersverwachting voor vandaag. De tocht is een km of 15, dus er is enige marge voor vertrek.
07.30 ontbijt en het begon te regenen. Ik besloot maar heel stil te blijven zitten en het vertrek nog maar even uit te stellen. Desnoods een dag, want voor morgen wordt het droog en heet voorspeld. Ben benieuwd.
Om een uur of 11 leek het wat lichter te worden en hield de regen op. Rugzak in de regenkap en de poncgo bij de hand. Paul en Michael maakten zich ook op voor vertrek, maar waren wat later.

De weg was vrijwel identiek aan gisteren. Ik had besloten de LU933 te blijven volgen en me niet te wagen aan capriolen op natte, glibberige bospaden de bergen op en neer. De weg liep uitstekend. Stijgend, dalend maar niet erg steil. Rechts berg, links berg en daartussen de río Sil, de spoorlijn en de N120.
Het bleef droog vandaag, maar weer bedekt en grijs. Op zich een goede temperatuur.
Na 16 km a Labrada. Een hostal (Pacito) onder het viaduct van de N120, een meter of 50 erboven. Verder niets. Je kunt er avondeten, drinken en voor morgenochtend was er een ontbijt. Reeds klaargemaakt, want zo vroeg was er nog geen leven in de hostal.
Afhankelijk van het weer weer terug naar de camino richting Monforte de Lemos.