• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

maandag 10 juni 2019, Cuenca de Campos – Santervás de Campos
via Villalón de Campos
27 km – totaal 389 km

Vandaag nog een dag graan zonder erg veel andere landschappen. Vóór vertrek gegeten uit de rugzak. Voorraad raakt een beetje op. Wel minder te sjouwen.
Na ruim een uur in Villalón de Campos. Tot mijn verrassing een groter plaatsje waar een en ander geopend was. Niet verwacht, want gisteravond was er een dorpsfeest. Het feest was trouwens behoorlijk verstoord door een enorm onweer en regenbuien en derhalve voortijdig gestaakt. Uitgebeid ontbijt en gezeten. Gekeken hoe de restanten van het feest op de plaza mayor werden afgebroken en opgeruimd.
Het volgende gedeelte was nog immer graan met verder niets. Het pad (lemig) was hier en daar wel vochtig, maar niet extreem. In het volgende gehucht werd net een schaapskudde los gelaten. Dat was wel een hoogtepunt.

Op een pleintje, bankje in de zon mijn laatste magdalena en een appeltje. Ook de laatste.
Ik houd van lopen, maar het is eigenlijk oneindig saai en monotoon. Ik loop nu al dagen door en langs graanvelden en windmolens zonder iemand tegen te komen. En dan is het de laatste dagen nog niet eens ontzettend warm of zonnig. Vaak niet eens iets fatsoenlijks te eten op een tijd die me schikt. Kortom: vind er maar iets van.
In Santervás de Campos was de herberg goed. Gerestaureerd in een oud paleisje/ woning van de Ponce de León, de ontdekker van Florida. Ook was er een museum in gehuisvest, dat om 17.00 uur speciaal voor pelgrims die in de herberg logeerden, openging met een rondleiding door het museum en de buiten gelegen kerk. De hospitalero was zeer vriendelijk en voorkomend; het barretje naast de herberg aardig, maar wat klungelig in de bediening. In elk geval kon je er ook iets eten.