• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

dinsdag 15-05-2018 = Sagres - Carrapateira
via Vila do Bispo
38 km = totaal 239 km

De bedoeling was om vroeg op weg te gaan. Wekker om 06.00 uur , dus nog enig geduld. Gisteren ontbijt ingeslagen, want in de herberg kon je pas om 09.00 uur eten. De keuken was echter pas om 07.00 uur open. Ca ½ -¼ voor 8 op stap.
Weinig wind, goede temperatuur en mooie paden. Naar Cabo San Vicente asfalt weg, maar geen verkeer.
Om iets vóór 9 bij de vuurtoren op de punt, maar alles was nog gesloten. Ging pas later open. In de zon, uit de wind gewacht. Om 10.00 uur ging het hek open. Oké, je bent er, maar het stelt dus helemaal niets voor. Eerst maar de eerste koffie genuttigd.
Toen ik bij de vuurtoren vertrok, lag de “bratwurst” kennelijk nog in de koeling. Wel werd de ambulante handel door deze en gene uitgestald.
Vervolgens op zoek naar de “fishermens trail”.

In het begin lukte het nog niet zo goed dat pad te vinden. Ik was een stukje (zo’n 500 meter) te ver gelopen. Na enig zoeken het goede pad gevonden.
Een zeer rotsig, scherp en onregelmatig pad. Wel schitterende baaien en zeegezichten. Hier en daar uiteraard om de baai heen, dus omlaag en dan weer omhoog.
Wel liepen er meer wandelaars, die ergens bij een parkeerplaats vervoer hadden en een rondje liepen. Er waren weinig doorgaande wandelaars. Het pad werd allengs meer met zand gevuld en na een tijdje liep je weg van de rotsen.
Een schitterende omgeving. Veel kleurige begroeiing. Toen ik in Vila do Bispo moest ik nog wel een behoorlijk stuk naar Carrapateira. Eerst maar gelunched en wat uitgerust.
Na de lunch heb ik toch maar besloten om me met een taxi te verwennen. Er gaat n.l. geen openbaar vervoer naar Carrapateira en ik zou dan weer zo laat aankomen.
Hostel do Mar in Carrapateira is een fraaie hostel, die na enig zoeken werd gevonden. Het plaatsje stelt niet zo veel voor. Eigenlijk is er niets te beleven; alleen wat stranden. Het is er niet erg druk.