maandag 08-06-2015 = Rielves – Torrijos
11 km = totaal 588 km
Vandaag een zeer rustige loop-, bijkom- en regeldag. Hoefde niet erg vroeg op, want het was ca 10 km naar mijn volgende slaapplaats.
Na een km of 4-5 een (relatief) grotere plaats. De eerste stop voor ontbijt. Een bar was net bezig open te gaan toen ik langs kwam in Barcience.
Vervolgens weer verder voor het tweede en laatste stuk van de dag. Buiten wat akkerland en druiven is er alleen verte met hier en daar wat bloemen. Qua temperatuur was het nog goed te doen (<30 °C).
Voor de middag in Torrijos. Bij het gemeentehuis en de lokale politie geregistreerd en gestempeld. Als ik op het plein wachtte, zou de hospitallero na verloop van tijd wel verschijnen. En inderdaad, na een kwartiertje kwam Oscar, hospitallero in gemeentelijke dienst, langs om me naar de herberg te brengen.
Goede plek, vlak om de hoek bij het plein. Gedouched, gewassen en wat gerust.
Vervolgens mezelf uitgebreid getrakteerd op een beste solomillo bij een Argentijn op het plein. Daarna ging het dorp dicht en ik dus naar de herberg terug. Wat kaarten geschreven, die ik al in Toledo had gekocht.
In de namiddag op zoek naar een internetwinkel/ café. Ik heb n.l. problemen met Vodafone. Ik heb een hybride/ prepaid bel en internetconstructie die automatisch (in NL) wordt opgewaardeerd. De buitenland bundel wordt echter niet automatisch verlengd en die moet ik elke dag opnieuw activeren, maar daarvoor heb je wel internet nodig (of WiFi). Het betreft ook een ander (niet automatisch op te waarderen) tegoed. Kortom gedoe en het irriteert me behoorlijk.
Toen ik terug kwam bij de herberg (ik had inderdaad een tegoed kunnen opwaarderen) waren er 4 Franse fietspelgrims vanaf Valencia en ook een Spaanse loopperegrina uit San Sebastian, die ook vanaf Valencia liep.
Heb nog geen naam, maar morgen gaat ze waarschijnlijk ook wel naar Escalona.
Wat een drukte opeens.