• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

zondag 07-06-2015 = Toledo – Rielves
26 km = totaal 577 km

Tijdig opgestaan. Wilde mijn telefoon instellen, maar het bleek dat ik geen tegoed meer had. Had wel gevraagd en ingesteld om automatisch op te waarderen (met een papieren bevestiging), maar kennelijk werkte het toch niet. Als ik terug ben in NL moet ik zo snel mogelijk van dit abonnement af.
De stad uit ging voorspoedig. Overal was men aan de schoonmaak en bezig de resten van gisteravond bijeen te vegen. Het was behoorlijk druk met jeugd op de straten.
Aan de rand van de stad, bij een benzinepomp, wat gegeten en  gedronken. Tevens wat eten en drinken ingeslagen voor onderweg. Dit was n.l. de laatste mogelijkheid voor de rest van de dag.
De dag verliep verder voorspoedig, zij het dat het wel weer erg warm werd.

Er waren wat mountainbikers onderweg en dat was het dan wel.
Ongeveer halfweg een rustplaats (voor mij althans) in de schaduw. In het veld ernaast waren allerlei ooievaarsnesten in dorre bomen. Ik hoorde n.l. het geklepper. Het bleek een hele kolonie te zijn; toen ik beter keek, zag ik er steeds meer.
Op enig moment stopte een fietser en vroeg me of ik pelgrim was. Hij verzorgde n.l. de route met pijlen en aanwijzingen. Toen hij weer weg wilde rijden, bleek hij een lekke band te hebben. Hij was echter goed voorbereid en had alle middelen bij zich om een en ander afdoende te herstellen.
Weer verder. Bij een ermita wat gerust. Ernaast waren enkele boeren huizen/ schuren, waarvan er één bewoond. Er woonden 2 mensen midden in het niets. Vroeger woonden er meer mensen, maar die waren allen weggetrokken. Alleen zij waren over en zorgden nog wat voor een aantal paarden. Wat water gevraagd en gekregen en vervolgens voor het laatste stuk. Altijd zwaar.
In Rielves slaapplaats in de Santiago kerk, geen douches, maar wel warm water. Verder niets te doen. 1 bar, niets te eten, wat hapjes. Morgen Torrijos, een wat grotere plaats. Waarschijnlijk de laatste camino voor mij.