• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

zaterdag 09-06-2012 = Montamarta - Granja de la Moreruela
26 km - totaal 833 km

Tijdig ontbijt bij El Zangarrón. Dit keer konden we oversteken naar de Ermita de la Virgen del Castillo via de Rio Cabo. Er stond dit jaar nauwelijks/ geen water. Vorig jaar moesten we langs de weg en de brug om aan de overkant te komen.
Het was wel vrijwel geheel bewolkt en behoorlijk fris. Mooi eerste stuk.
Waar we vorig jaar volledig verkeerd liepen (het traject van de weg liep toen dood op een stuwmeer), gingen we nu goed volgens de pijlen. Het was wel steeds de weg kruisend. Minstens 2x de hemelsbreed afstand afgelegd. Schitterende natuur en uitstekend te wandelen.
We liepen nu aan de andere kant van het stuwmeer en de drooggevallen Rio Cabo. Langs de ruines van Castroferato. In Fontanillas de Castro wisten we nog van vorig jaar dat er een bar was, waar we Jacques en Jelleke hadden ontmoet. Hiervoor moesten we in het dorp wel een stukje langs de weg teruglopen, maar we hadden het er graag voor over.

Vervolgens een stukje verder naar Riego del Camino en daarna naar Granja de Moreruela. In Riego nog wat gedronken. Er is slechts één bar langs de weg met nog steeds dezelfde onaangename herbergierster, maar die neem je dan maar op de koop toe.
Vanaf Riego ging ik wat sneller (vooruit) lopen. De herberg in Granja is niet zo groot en er lopen inmiddels toch weer wat meer pelgrims over de weg. Hier in Granja hebben we vorig jaar Ans en Jos nog ontmoet toen zij weer op weg naar huis waren.
Inmiddels was het stevig gaan waaien en ik vond het behoorlijk koud. Ook de regenflarden konden mijn humeur niet echt verbeteren.
In Granja de tijd verder maar uitgezeten. Niet een echt aangenaam besluit van een fraaie wandeldag.
Maar het is ook na 5 weken; de over de helft-dip.