• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

donderdag 24-05-2012 = dagje Toledo
totaal 451 km

Vandaag nog een dag Toledo.
Catharina ging eerst haar rugzak op orde brengen en wat voorbereidingen treffen om vanaf morgen te gaan lopen. Laatste weken waren kennelijk toch wel vermoeiend geweest en het incident (beroving) in Madrileense metro had daar evenmin veel goed aan gedaan.
Roel was al de stad in en ik ging eerst nog via een VVV informeren hoe we morgen het beste de stad uit konden.
Ik had nl. gehoord dat men al enkele jaren bezig is met wegwerkzaamheden aan de noordkant van Toledo en dat er weinig paden over zijn, er gigantisch veel verkeer is en omleidingen zijn en dat je er niet of nauwelijks als loper terecht kunt.
Bovendien is de afstand naar Novés ca 40 km en dat is toch wel te lang voor een eerste dag.
Alle reden dus om te zien of er bussen de stad uitrijden naar het noorden.
En dat was het geval.

Eerst nog maar wat koffie gedronken op het plein. Vervolgens nog een pijp en wat tabak gekocht. Ook leek het me wel handig om een soort heuptas te hebben waarin ik papieren, kaarten en dergelijke buiten m'n rugzak kon opbergen. Ook daar dus maar naar op zoek en gevonden. (Achteraf is dat voor mij toch niet zo'n handige oplossing gebleken; teveel verschillende tasjes en frutseltjes is maar lastig onderweg).
Verder op de dag de tijd maar weer doorgebracht (zie gisteren: slenteren/ winkels/ terras/ kijken/ eten/ drinken/ enz.
's-Avonds op het plein grote verrassing. Jose zat op een bankje te kijken waar hij heen kon. Hij was versneld naar Toledo gekomen in verband met een blessure en had zich laten behandelen. Hij zou toch al naar Madrid gaan voor familie bezoek, maar nu iets eerder.