zaterdag 19-05-2012 = la Mimaya - el Provincio
26 km - totaal 283 km
Vroeg op pad na een eigen ontbijtje in de sportzaal. Ik had gisteren niet het ideen dat er veel open zou zijn in Mimaya.
Het was een behoorlijk stuk frisser dan gisteren met vrij veel koude wind. Het verschilde wel 15-20 °C en dat is toch behoorlijk veel.
Het dorp uitlopend kwam ik het eerste wegrestaurant tegen (zowaar geopend) en besloot toen maar wat meer parallel aan de weg te gaan lopen. De kans op horeca is dan wat groter dan de hele dag door het bos en/ of veld met niets.
Het kwam ook inderdaad zo uit als bedacht. Er was niet veel verkeer, zodat je ook eigenlijk helemaal niet in de gaten had dat je in de buurt van de weg liep.
De hele dag was het vrij fris en dreiging tot regen; kwam niet door.
In el Provincio was de herberg (al een tijdje) gesloten, maar er was een goed pension met restaurant "el Valero" en een goed bed.
Ramon was er ook en die had, toen ik aankwam, zijn middagmaal reeds achter de kiezen. Heb maar meteen een hapje meegedaan.
Toen ik uit gedoucht was, begon het ook te regenen. Vrij heftig en het blijft behoorlijk fris en winderig (waarom de temperaturen niet een beetje middelen??)
Waarschijnlijk vanavond een blik op de Euro voetbal finale (dan hoef je de deur niet meer uit).