woensdag 16-05-2012 = Albacete - La Gineta
20+5 km - totaal 220 km
Tijdig op pad (koel), ontbijtje gescoord, water ingeslagen en het leek allemaal voorspoedig te gaan qua route. Ik zag een pijl aan de rand van het stadje en het klopte min of meer.
Het spoor over en daarna een rotonde met een wirwar van wegen naar en van de autoweg. Na aan een lokale hardloper te hebben gevraagd of het kon, besloot ik langs de spoorlijn te blijven lopen. Na een km of 4-5 liep dit pad echter dood door de kruisende autoweg en het spoor. Ik kon noch het spoor, noch de autoweg over. Eerst geprobeerd langs de snelweg, maar dat was degelijk afgezet. Toen via een afwateringsbuis/ ~pijp onder de autoweg door. Via een grote omweg de snelweg en daarna het spoor over en toen maar richting noord-oost via een paar akkers. Kwam na een km of 5 bij een verlaten boerenhoeve, met zowaar een vage pijl. Dat gaf weer wat moed.
Gegeten, gedronken en logies besteld. In La Gineta is geen herberg, maar ik kan in de sporthal terecht. Vanaf 17.30 uur zijn er mensen. Benieuwd.
Om een uur of één was ik in La Gineta. Veel meubelbedrijven en fabrieken, waarvan er een groot aantal een verlaten indruk maakten. Dat klopte ook wel, want er waren er al een behoorlijk aantal gesloten als gevolg van de stagnatie in de bouw. Veel andere bedrijvigheid was er evenmin.
Tijd doorgebracht op café terras. Zag op afstand iemand met een rugzak voorbij trekken. Een medepelgrim?? De rest van de middag heb ik hem niet gezien.
De hoogtepunten van vandaag zijn zo'n beetje de foto's die ik elk uur van de weg vooruit maak, maar daar doe je het niet echt voor.
Morgen naar La Roda.