Guernika - Lezama = via Alto de Morga - Larrabetzu
maandag 01-09-2008 = 09.30 - 14.15 uur
22 km - totaal 194 km
Vanochtend had ik niet veel zin om op te staan. Heb het dus rustig aan gedaan. Was niet zo'n lange, moeilijke etappe (op papier).
Guernica uit was even zoeken, maar buiten het plaatsje werd het duidelijker. Eerst (uiteraard) weer omhoog. Behoorlijke tippel. Het was bewolkt en wat koel, maar nog wel vochtig/ klam. Onderweg kwamen 2 meisjes/ vrouwen (Sophie en Catherine) me achterop gelopen. Zij hadden er behoorlijk de gang in en liepen goed. Tijdje samen op gelopen. Sophie komt uit Toulouse en Catherine uit de buurt van Brussel. Ze liepen op dat moment sneller dan ik en ze gingen verder. Zie ze wel weer in Lezama.
Na 2½ - 3 uur in Larrabetzu gestopt (over de helft); wat gegeten en gedronken. Verder rustig afdalend richting Lezama. Niet veel te doen onderweg. Het parcours ging over bos- en landwegen. Was om ca 14.15 in Lezama. Ook al geen wereldstad. De herberg ging pas om 17.00 uur open. Sophie en Catherine zaten al aan de druiven en andere vruchten. Zij hadden kennelijk al ergens inkopen gedaan. Tijdlang in de schaduw achter de herberg gezeten.
Na enige tijd kwamen er nog een paar (Duits/ Oostenrijks) pelgrims. De herberg was een portocabin-achtig bouwsel; wat primitief, maar wel met warme douches. 's-Avonds gegeten met Fabrice (F) en Pedro (I). Fabrice had ik al in Guernica gezien (en gehoord). Hij sliep toen onder mij en had 's-nachts het complete stadspark omgezaagd. Belooft wat voor vannacht. Nog wat gebabbeld met Sophie en Catherine; Sophie studeert medicijnen in Toulouse en Catherine is docente Frans op een lyceum in Brussel. Dan is de avond weer voorbij en tijd om te gaan slapen. Dit was dus echt een rust(ige)dag.