vrijdag 07-09-2007 = 09.45 - 11.45/13.45 uur
Belorado – Tardajos = via Burgos
ca 54/ 11 km = totaal 489 km
Gisteravond en vanochtend in de herberg uitstekend gegeten. Volgens mij was dit wel zo'n beetje de beste herberg in Spanje die ik heb meegemaakt. Ik had in het geheel geen haast, want de bus zou pas om 09.30 uur vertrekken. Voor € 2,67 bracht hij me naar Burgos. Er waren nog een paar pelgrims die hetzelfde idee hadden gehad en een stuk per bus gingen. Wel leuk om het landschap van een andere kant te bekijken. Meestal maak je zelf deel uit van het landschap.
Wat ik niet miste, was het binnenlopen in Burgos door het troosteloze industrieterrein langs de autoweg. Wel herinnerde ik me nog Villafranca Montes de Oca, San Juan de Ortega en Atapuerca. Maar ja; je maakt een keuze.
Om ca 10.45 uur was de bus in het centrum van Burgos. Vlak bij de Cathédral. Stempel gehaald en de oude stad nog wat aangezien. Gegeten en gedronken en toen ongeveer 10 voor 12 vertrokken op weg naar Tardajos, waar ik ca kwart voor 2 aankwam. De herberg zou om 3 uur opengaan.
De hospitalero kwam eerder met de sleutel (hij had ons al gezien) en liet ons (er waren nog enkele Japanse/ Koreaanse pelgrims aangekomen) binnen.
Zaken op orde gebracht en het dorpje in. Er was meer dorp dan in eerste instantie gedacht, zelfs een winkeltje, bakkerij, bars en een mogelijkheid voor avondeten.
Het gezelschap is uiteraard nieuw, nu ik weer een dag naar voren ben gegaan. Ofschoon, in Burgos kwam ik nog wel enkele bekende fietsers tegen uit Sto Domingo. Komende week maar weer een nieuwe serie pelgrims verzamelen.