• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

zondag 02-09-2007 = 08.30 - 16.30 uur
Puenta la Reina - Villamajor de Monjardin = via Cirauqui - Lorca - Estella - Irache
ca 29 km = totaal 308 km

Na vertrek uit de herberg (rustige nacht, ondanks drukke herberg) kwam ik Nathalie weer (teruglopend) tegen. Ze kwam gedag zeggen. Ze had toch maar besloten vandaag niet verder te lopen op de camino, maar terug te gaan naar Pamplona. Wederom afscheid genomen en toen op weg. Gelijktijdig met de Bodensee-zanger, die ons gisteren toegezongen had bij de Ermita de Sta Maria de Eunate. Hij zingt en speelt zijn reis bijeen en hoopt dus op veel toeristen onderweg. Op zich schiet het dan dus niet zo erg op en hij heeft ook ruim tijd gepland om in Santiago te komen.
Het eerste stuk naar Cirauqui ging voorspoedig. Tegelijk met mij (rondom 08.15/ 08.30 uur) gingen nog zo'n 100-150 wandelaars op weg. Het was dus behoorlijk druk. Vrij snel in Cirauqui, waar de plaatselijke middenstand goede zaken deed met de pelgrims. Erg druk in de winkels. Ik liep in het dorp omhoog naar de Eglisa de San Roman, waar ik een rustig plekje wist en een supermarktje (nog van vorig jaar). Wat gegeten en gedronken en toen weer verder. Op zich wel een inspannende etappe. Veel klimmen en dalen en de zon kwam vrij snel hoger. Het was behoorlijk temperaturig, dus al gauw geen droge draad meer aan het lijf.

In de loop van de dag werd het rustiger onderweg. De meeste wandelaars deden het kennelijk rustiger aan.
Vóór Villatuertes hield de bewegwijzering op. Je zag het dorp in de diepte aan de andere kant van de autoweg liggen. Ben toen maar recht door het weiland naar het dorp gelopen. Viel achteraf niet tegen. In Villatuertes wat gegeten en gedronken en besloot dat de volgende stop bij het Monasterio de Irache zou zijn. Daar was in elk geval een bron met wijn en water.
Het laatste stuk was pittig. Villamajor de Monjardin ligt een paar honderd meter hoger en met name de aankomst in het dorp is bergop.
Eenvoudige (zeer) parochie herberg, maar er is een mogelijkheid tot een gezamenlijke maaltijd in het plaatselijke café en ontbijt in de herberg. Hier slechts 2 Russinnen (moeder en dochter), die ook in Puenta la Reina waren; verder geen bekende gezichten.
Je kunt hier vroeg eten (avond/ ontbijt) en dus ga ik maar niet zo laat naar bed.