• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

vrijdag 31-08-2007 = 08.00 - 16.45 uur
Sanguësa – Monreal = via Izco
ca 27 km = totaal 251 km

De nacht was moeizaam verlopen. Een paar snierende snurkers. Echt weer een dierenkolonie. Ondanks dat toch goed geslapen.
Vroeg opgestaan en toen bleek dat zo'n beetje alle slapers van de slaapverdieping naar de begane grond waren verhuisd en daar kris kras door elkaar heen lagen om de nachtelijke snurkers maar te ontwijken.
Uitgebreid ontbeten, want de eerste 5 uur, tot aan Izco, was niets te verwachten op gebied van eten en drinken.
Het was nog fris, want de zon was nog niet over de bergen en zelfs in de stad woei het stevig. Na Rocaforte (net buiten de stad) werd duidelijk hoe hard het daar stormde.
Eigenlijk de gehele dag kracht 7-8 of meer. Soms kun je je nauwelijks staande houden en de wind almaar tegen. Logisch als je bedenkt dat je in één van de meest productieve windparken van Navarra loopt.

Eigenlijk de gehele dag met de hoed in m'n hand gelopen, omdat hij anders van mijn hoofd zou waaien. Ook vandaag ben ik niet geheel in mijn goede doen. Op een of andere manier miste ik weer een pijl en dat kostte me toch een behoorlijk klim en navenante daling aan de verkeerde kant van een dal. Gelukkig kon ik twee medepelgrims daarbij behoeden voor ook zo'n foute weg. Ik kwam ze tegen en samen konden we toen weer terug op zoek naar de goede weg.
De afdaling naar Izco liep over de weilanden van een (zeer) groot landgoed. Ook daar was de aanwijzing minimaal, maar je kon eigenlijk niet veel anders als je de paarden maar volgde.
In Izco een tijdje uit de wind in de schaduw onder een boom gezeten/ gelunched en vervolgens naar Monreal. Een matig dorp langs de autoweg met weinig te doen, maar een goede herberg. Na wat omzwervingen in het dorp om wat eten te bemachtigen, heb ik in de herberg gegeten en mijn dagboek bijgewerkt. Niet zo laat naar bed en morgen naar Puenta la Reina. Benieuwd of de camino drukker wordt nu alles bij elkaar komt.