• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

dinsdag 28 mei 2019 = Madrid - Tres Cantos
via Fuencarral
30 km – totaal 30 km

Ik had om 11.30 uur met Lorenzo afgesproken op de Plaza de Castilla. Ca 1½ uur door de stad lopen. Lorenzo had de weg aangegeven. Calle de San Bernardo/ Calle Bravo Murillo. Almaar rechtdoor tot aan de Plaza de Castilla.
Ik hoefde dus weer niet zo vroeg op. De afgelopen nacht was zeer, zeer rumoerig geweest. Tot wel 3-4 uur veel herrie op straat en heel erg benauwd. In de voornacht erg weinig geslapen; ben dus maar om iets vóór half negen opgestaan. Ontbijt op de bekende plek en om ca 09.45 uur echt op pad.
Heb er wel zin in, na een paar dagen in een drukke en volle stad.
Naar Plaza de Castilla ging uitstekend, inderdaad steeds rechtdoor. Wel veel verkeersgeluid, maar aanmerkelijk minder chaotisch dan in het centrum bij de Puerto del Sol. Iets voor half twaalf bij het Plaza de Castilla, waar Lorenzo ook net aankwam. Op het plein ontwaarde ik de eerste gele pijl van het jaar op een lantaarnpaal. Eerst maar koffie (met iets zoetigs voor Lorenzo).

Vervolgens onderweg. Eerst langs de nieuwe skyline van Madrid (KPMG/ Cepsa/ Telecombedrijf) naar het "Ziekenhuis La Paz"- kwartier. Vanaf daar eigenlijk door de groene buitenwijken van Madrid richting Fuencarral.
Daar samen wat gegeten en nadien liep Lorenzo nog een stukje mee en bij een splitsing scheidden onze wegen zich. Hij ging weer terug, anders zou het teveel worden.
“Een vriend is iemand die een stukje met je mee loopt”. Een fijne kerel zonder opsmuk of poespas.
Door een heuvelachtig landschap met verspreide struikengroei richting Tres Cantos. Een volledig nieuwbouw plaatsje, enigszins steriel en ontworpen aandoend en vrij uitgestrekt.
Ik slaap in de kelder van het gemeentehuis. Goede douche (warm), een enkel stapelbed en een paar matrassen op de grond, maar verder vrij barbaars. Om 21.00 uur gaat het gemeentehuis op slot en kan ik er niet meer in. Moet dus wel zorgen dat ik tijdig heb gegeten en binnen ben. Morgenochtend moet ik om 06.00 uur het pand hebben verlaten. Dat is dus best wel vroeg. Van de bewaking hoorde ik dat er om 6 uur vlak om de hoek wel een churro bar is geopend, waar je kunt ontbijten. Ik had trouwens voor het ontbijt en de verdere dag morgen ook al iets ingeslagen bij een supermarkt.
Kortom het ziet er niet verkeerd uit. En als je vroeg vertrekt, ben je ook niet te laat bij de volgende slaapplaats. Daarvoor heb ik vooraf gebeld om te zien of de mensen thuis waren. Lijkt een mooie plek te zijn. Pelgrimopvang door pelgrims. Ben benieuwd.