• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

zondag 26 mei 2019 = dagje Madrid

Uitgebreid uitgeslapen (ca 09.00 uur), vervolgens ontbijt bij tia cebolla (uien vrouwtje/ tante), waar ik eerder (4 jaar geleden) ook ontbeet. Plezierig pleintje. Lorenzo gebeld en voor morgen (maandag) om 11.00 uur afgesproken voor het Teatro Español op het Plaza de Sta Ana. Lijkt me erg leuk.
Daarna op weg en op zoek naar de Santiago kerk, waar ik een stempel scoorde. Binnen waren ook een paar Portugese pelgrimas die de Camino Francés hadden gelopen en nu weer op weg naar huis waren. Bij de kerk ook een aanwijzing voor de route, maar na één aanwijzing verder niets meer aangetroffen in de buurt, dus van de week maar op eigen houtje de stad uit.

Na de kerk eerst maar wat te eten gezocht op een terras in de schaduw op het Plaza Mayor. Komend weekend is de Champions League finale in Madrid (Liverpool – Manchester United), vandaar dat het ook al zo druk is in de stad met Engelsen. Daardoor zijn er ook heel veel opbouwactiviteiten op de grote pleinen van podia, tribunes, stands voor sponsoren en supporters, etc. Daardoor ook grote delen van het Plaza Mayor afgezet. Een terras in de schaduw is overigens nog wel te vinden.
Later op de dag geprobeerd Villar te bellen, maar die gaf geen sjoege. Morgen nogmaals proberen, anders eind juni/ begin juli of in september of nooit.
Cath gebeld; die had een super loopdag gehad en het erg naar haar zin.