zaterdag 25 mei 2019 = Vlijmen - Madrid
Na een dag huishouden en het huis aan kant maken voor vertrek, om een uur of 4 vertrokken naar Eindhoven.
Bij het huishouden kwam ik, kort voor mijn geplande vertrek, op zolder (opname stand zonnepanelen) waarbij ik zag dat de verwarmingsketel water lekte. Het lijkt wel dat als ik voor langere tijd vertrek, er sanitaire problemen zijn. Eerst nog wat water opgedweild en een emmer onder de lekkage gezet. Het kwam uit de ketel, dus het zou vanzelf ophouden als het waterpeil wat was gezakt. Morgen maar István bellen voor controle van de lekkage.
Bus, trein, bus gingen zeer voorspoedig. Geen hinder van aangekondigde wegwerkzaamheden. Ik was dus zéér tijdig op de luchthaven in Eindhoven, waar aangegeven stond dat het vliegtuig een kwartier later zou vertrekken. Kortom: zeeën van tijd.
Toen het vliegtuig was geland, bleken ook Ger en Ritine Zimmerman in het vliegtuig uit Madrid te hebben gezeten. Zij kwamen net terug van hun Via de la Plata (Sevilla tot Cáceres).
Al met al vertrok het vliegtuig pas ca 19.45 uur.
In Madrid met de metro (3x) naar de hostal bij de Puerto del Sol. Het was wel even zoeken. Er was wel een uithangbord (I ? Madrid Hostel), maar ik kon de ingang niet vinden.
Op het aangegeven telefoonnummer kreeg ik geen gehoor. Na navraag bij enkele lokale barbezoekers in de straat vond ik de ingang en ik was net voor 24.00 uur binnen in de hostal. Wel een beetje verreisd.
Na incheck weer naar buiten en een laat terras opgezocht bij de Puerto del Sol om nog wat te drinken en wat bij te komen van de dag. Het was buiten nog 28° C.
Het was erg druk in Madrid aan de vóóravond van de verkiezingen. De hostal is goed gevuld.