• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

maandag 25-06-2012 = Santiguiño - Santiago de Compostela
17 km - totaal 1226 km

Santiguiño was toch een moeilijke herberg. Geen individuele mogelijkheid om het licht in de slaapzaal aan/ uit te doen. Alles automatisch op tijd. Alles dus maar opgepakt en naar de keuken overgebracht. Ontbeten uit eigen middelen met koffie uit de automaat.
Het was niet zo'n lang stuk, maar het zou warm worden. Alle bars die we onderweg tegenkwamen dus maar aangedaan.
Cath was wat eerder dan ik vertrokken en ik zou haar onderweg wel weer achterop komen.
Het eerste stuk was prachtig door het bos. Licht op en neer en gemiddeld dalend.
Op een zeker moment leek het dat ik een steentje in m'n schoen had, trok wat aan mijn sok en, na vele jaren van trouwe dienst, trok ik die aan stukken. Goed voor de laatste dag. Eerst nog een stevige klim omhoog en vervolgens eigenlijk alleen maar dalend naar Santiago.

Het was inmiddels 30 ºC (+) en behoorlijk aan de temperatuur.
Vroeg in de middag waren we in Santiago. Vóór het pelgrimsbureau troffen we Monika, Ca en Ludwig. Grote verrassing. Wel gehoopt, maar toch!
's-Avonds zou Monika al met de trein naar Madrid vertrekken.
Eerst samen uitgebreid gedronken en weerzien gevierd. Met vieren (Moni, Ludwig, Cath en ik) gegeten bij Manolo's op Plaza Cervantes en toen Monika naar de trein gebracht. Weer een erg aardig iemand ontmoet onderweg. Je komt ze altijd wel tegen. Afscheid kostte wat moeite.
Nadien Tuna de Derecho onder de bogen op de Praza do Obradoiro en ook onze (inmiddels) vaste cd-vriend was weer van de partij.
Het werd al weer de nieuwe dag.