zondag 17-06-2012 = A Gudiña - Campovecerros
22 km - totaal 1036 km
Bij opstaan was het weinig bewolkt en helder. 't Beloofde dus een weer een fraaie dag te worden. Tussen Gudiña en Campovecerros geen horeca gelegenheid, dus bocadillo meegenomen van de ontbijtbar. Tijdig op weg. Eerst Lucien nog op het goede spoor gezet. Het is me een wonder dat hij al zo ver in de richting van Santiago is gekomen. Hij loopt wel erg veel kms (om).
Na een voorzichtig klimmetje gaat het lopen een stuk beter dan gisteren. Of dat komt door Monika's "magic balm liquid", ik weet het niet. In elk geval zit er weer meer ritme in mijn lopen.
Eerste rust bij de varkens, dat wil zeggen, aan de kant bij een boerenstal met varkens kon ik ergens op een paar stenen zitten. Even op Cath gewacht; die liep goed en liep dus meteen door.
Via Venta Teresa naar Venta Bolaño. Wat gegeten en gedronken. Door de "poort" duidelijk zichtbaar dat er aanmerkelijk minder water in het stuwmeer stond dan vorig jaar. Cath kwam er aan en ook Monika.
Eerste keer afscheid genomen van Moni. Zij loopt verder door naar Lasa en blijven in Campovecerros overnachten. Zij zal ons dus wel voorblijven tot aan Santiago.
Verder op weg kwamen we de eerste motorrijders tegen. Er was kennelijk een of andere fietstocht. Vrij kort daarop kwamen ook de eerste wielrenners. Tussen de eersten en de laatsten zat trouwens meer dan een uur tijdsverschil.
Het weer was goed. De omgeving schitterend. Bij de splitsing van de weg naar een pad de berg op stond een ravitaillerings auto van de fietsers. Marlene en Moni stonden er ook nog en er was frisdrank, banaan en koek. Gaarne aangenomen.
Samen met Moni verder gelopen. Zij bleef bij me. Had ook een beetje moeite met gedag zeggen.
In de eerste bar in Campovecerros wat gedronken en gewacht. Rosa kwam er ook bij en later kwam Cath ook aan. Voor ons het eindpunt van de dag (nog vrij vroeg in de middag). Nogmaals afscheid genomen van Moni en Rosa. Rosa zien we waarschijnlijk niet meer terug, omdat die 24 of 25 juni al wil vertrekken uit Santiago. Moni zien we nog wel in Santiago.
Maar goed, we zien wel.
's-Middags/ vroege avond wordt het wel weer donkerder en winderiger. Geheel bewolkt; morgen waarschijnlijk ook. Niet zo'n grote afstand naar Lasa (ca 15 km).