• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

vrijdag 15-06-2012 = Puebla de Sanabria - Lubián
30 km - totaal 989 km

Redelijk vroeg op pad (7 uur) Direct tegenover de herberg was een ontbijtmogelijkheid die zo vroeg open was.
Cath loopt eerst een stukje langs de weg naar Requejo en ik neem een langere route die wat meer door het bos en de heuvels loopt. We zien elkaar enkele malen op afstand, als de wegen wat dichter bij elkaar lopen. De laatste keer dat de wegen wat dichter bijeen kwamen, ging het enigszins mis en liep ik achteraf toch weer wat om (aantal kms).
In Requejo gepauzeerd (koffie/ koek). Cath was er eerder dan ik en die ging ook eerder weer verder richting de Padermelo pas. Ik loop haar wel weer achterop. Het is een schitterende omgeving. Deze keer (voor een deel) anders gelopen dan vorig jaar.
De historische route is erg mooi, maar behoorlijk pittig. Een paar dagen terug, in zo'n steenbeek met grove keien, waarschijnlijk iets in mijn linker kuit verrekt. Speelt behoorlijk op.

Bij de hoge klim door het bos ook nog herten gezien op het pad. Gaat zeer snel; eigenlijk te snel om te fotograferen. En zij zijn duidelijk schuwer dan wij en springen zo weer het bos in.
Het laatste stuk naar Lubián duurde weer langer dan gedacht. Het was erg groen en heuvelachtig en een beetje vochtig/ klam, maar wel een schitterend afdaling.
Geslapen in dezelfde herberg/ bar als vorig jaar; de barman had minder goede zin en was wat onaangenaam naar zijn klanten toe. Duidelijk anders dan vorig jaar. Wel weer goed en comfortabel gedoucht en geslapen.
's-Avonds met Marlene gegeten (aardig, maar niet helemaal m'n type). Morgenochtend moeten we zelf maar iets voor ontbijt regelen, want zo vroeg zijn ze nog niet open.