vrijdag 01-06-2012 = Gotarrendura - Arévalo
31 km - totaal 660 km
Met minimaal ontbijt (kaakje/ sinaasappel) op pad. Vandaag in de eerste 15 km een veelheid aan dorpjes. In Hernansancho uitgebreid ontbeten. Tot aan Tiñosillos was het ca 15-16 km; we hadden dus alle tijd. In Tiñosillos zou Cath de bus nemen naar Arévalo en ik zou het restant verder lopen. De bus zou rond 13.45 uur vertrekken, dus zeer op het gemak.
Het was een mooie tocht; eigenlijk steeds een beetje hetzelfde. Graanvelden, afgewisseld met wat geboomte, een beetje heuvelig en dan weer veel graan.
Om ca 11.30 uur in Tiñosillos (in el Bohodón waren we nog wel een winkeltje tegengekomen, maar geen bar). Gegeten en gedronken; de bus ging om 13.40 uur, dus voor Cath volop tijd. Ongeveer 12.45 ben ik verder gegaan voor het vervolg; ca 15 km zonder iets onderweg.
Al snel liep ik in een dennenbos. Hier werd van de bomen de hars afgetapt en het rook uitstekend. Het werd allengs wel warmer en er kwam een beetje sluierbewolking.
De eerste 8 km ging behoorlijk snel. Op een gegeven moment bogen mijn bospad en de weg naar elkaar toe en ik zocht een boom om wat uit te rusten en te drinken.
Ik had me net onder een boom geïnstalleerd toen de bus naar Arévalo langs kwam en ik Cath zag zwaaien. Toeval?? Het moest zo zijn.
Vanaf daar werd de tocht weer wat zwaarder. Stukje langs de weg. Het ging meer waaien en de lucht betrok vrij snel. In de verte onweer gerommel. Dat ging zo door tot aan Arévalo. Enkele spatten, dat wel, maar het zette niet echt door. Wel broeiend warm. Laatste stuk was vrij zwaar; rul zand door een bos.
Bij de eerste bar die ik tegenkwam in Arévalo gestopt en wat gedronken. Ik wilde net Cath bellen, toen ze me al tegemoet kwam lopen.
Samen naar ons nachtonderkomen. Zeer primitief, maar warme douche (moest nog wel wat gerepareerd) en goede, matrassen nog in de verpakking, (stapel)bedden.
Paul was er al en ook nog een Spanjaard (Luis) die we nog niet eerder hadden gezien.
Arévalo is een wat groter, maar zeer smoezelig en verwaarloosd (middeleeuws) plaatsje. Wil je hier uitgebreid (avond)eten, dan kun je echt niet vóór 20.30 uur terecht. Eerder zijn alle restaurants gesloten. Aan een bar kun je wel wat hapjes krijgen en eerlijk gezegd..... die smaakten ook uitstekend.