• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

dinsdag 29-05-2012 = San Bartelomé de Piñares - Ávila
28 km - totaal 604 km

Erg vroeg opgestaan. Moest me nog haasten om m'n rugzak tijdig af te leveren. Iets na 6 uur vertrokken de Spanjaarden al. Het was nog stikdonker. Niet echt mijn ding.
(Achteraf!!) Ik zal ook niet gauw meer m'n rugzak afgeven. Heb dan niet alles bij je wat je eigenlijk wilt. En afhankelijk te zijn van anderen onderweg is voor mij evenmin een aangenaam gevoel. Maar goed alles maak je een keertje mee en je doet er je voordeel mee.)
Eerst maar een zeer eenvoudig ontbijtje in de herberg (brood/ kaas/ yoghurt/ sinaasappel) en toen het licht werd op pad. Na ca 4 km zou er een dorpje zijn met een bar, waar we wellicht koffie konden drinken.
Na 3/4 uur in Herradon; wel een bar, maar gesloten.
Dan maar door. Schitterende omgeving. We moesten deze dag wel behoorlijk omhoog naar Ávila, de hoogst gelegen (ommuurde) stad in Spanje.
De landschappen waren schitterend. Loslopende koeien en stieren onderweg; watertjes/ rotsen/ steenpaden. Een echte natuurtocht; wel behoorlijk pittig.
Op het "hoogste" punt (Puerto del Boqueron, 1315 m), bleek dat we nog verder moesten stijgen, maar dat was wat minder steil, naar zo'n 1400 m.

Daarna glooiend afdalen. Via Tornadizos de Ávila (gegeten en gedronken) verder omlaag naar Ávila. Het laatste stuk duurde lang (ca 11 km) en het was warm. Je ziet de stad echter al op ca 10 km voor je liggen achter het open veld.
Vrij lang door Ávila gelopen; bepijling in de stad was wat verwarrend (<--- o --->).
Mooie herberg. De Spanjaarden waren er reeds en hadden een plaatsje voor ons vrijgehouden. Ook de spullen waren weer beschikbaar. Er waren ook nog 2 Spaanse fietsers en 2 wandelende Mexicanen (vader/75 en zoon/44). De laatste twee waren op terugweg van Santiago de Compostela naar Madrid om naar huis terug te gaan. De vader was nooit eerder meer dan 2 of 3 dagen van huis en van zijn vrouw weggeweest en had heimwee naar Mexico en naar thuis.
In Ávila lijkt het niet zo druk in de (ommuurde) stad. We kunnen 1 nacht in de herberg bivakkeren, zodat we voor morgen ergens anders in de stad onderdak moesten vinden.
Casa Felipe op het Plaza Mercado Chico lijkt wel een goede keuze.