• webslider 01.jpg
  • webslider 02.jpg
  • webslider 03.jpg
  • webslider 04.jpg
  • webslider 05.jpg
  • webslider 06.jpg
  • webslider 07.jpg
  • webslider 08.jpg
  • webslider 09.jpg
  • webslider 10.jpg

dinsdag 8-5-2012 = dagje Alicante

Op het gemak opgestaan en ontbeten in de hostal. Dat kan pas vanaf 8 uur, dus morgen zoek ik wel iets anders in de stad na ongeveer een uurtje lopen. Ik hoop morgen wel redelijk tijdig op pad te kunnen gaan.
Eerst maar op zoek naar de Amigos de Santiago; moest ergens in de buurt van el Corte Inglès zijn (daar waren er overigens 2 van in Alicante). Na enig zoek~/ en vraagwerk vond ik het kantoortje. Er was echter niemand en pas vanaf 5 uur vanmiddag zou het weer geopend zijn.
Via enkele pleinen en terrassen op weg naar het Castillo de Sta Barbara. Het kasteel ligt op een hoogte en is via een tunnel en een lift bereikbaar. Aan het begin van de tunnel is een kaartjes automaat. De man keek me aan en zei me dat ik door kon lopen. De tunnel door naar de lift. Degene die de lift bediende vroeg me (uiteraard) naar m'n kaartje. Ik vertelde hem dat ik van de man bij de kaartautomaat mocht doorlopen.
Zijn (voor mij onverwachte) reactie was: "Ahhh, Pensionista!". Mijn eerste ervaring met de feitelijke voordelen van de 3e leeftijd, en dat terwijl ik nog jarig moest worden. Was wel boeiend.

Een dag rondhangen in de stad is toch wel vermoeiend, zeker als het behoorlijk aan de temperatuur is. Morgen op weg. Heb er zin in.
In de namiddag weer terug naar de amigos del camino de santiago del sureste. Me er uitgebreid laten informeren omtrent de route en de "ontberingen" onderweg. Dit laatste kwam vooral omdat degene die me te woord stond nogal lang van stof was en vond dat hij me uitgebreid over z'n eigen reizen moest vertellen, terwijl ik toch alleen maar voor een credencial en een stempeltje kwam. Kennelijk hebben al dit soort mensen een "lichte" tic, maar wel aardig.
Daarna nog naar de basiliek om daar een stempeltje bij de pastoor te halen. De pastoor was geen loper, maar wel erg geïnteresseerd in de route en de overnachtingen onderweg.